Saturday, August 23, 2008

Ujian 2 - Environment

Bismillah,

Aku rasakan suatu kelainan pulang semula kali ni..
dengan environment juga berbeza..

Aku pernah merasai hidup di sini selama 2 tahun, tapi kenapa sekarang terasa 'culture shock'nya semula..?

Dgn Mat Salleh merata-merata, sambil bercerita ttg perkara bukan2 yg sia2..
Aku..terkejut, tak terkata..

Dgn kebiasaan seorg yg berlainan jantina utk masuk ke rumah opposite gender nya..

Aku berasa janggal..pelik..tak biasa..

like, did I live here for the past 2 years ?

Mungkin dulu, aku dah biasa, sampai tak terasa..
atau mungkin, dulu aku tak pernah memerhati..dan berfikir..ttg mereka..


Oleh itu, ia menggerakkan aku utk berbuat sesuatu..

Teringat akan suatu analogi rama2;

"Tenang dalam diamnya, tetapi lebih jelas drp org yg berbicara"

"Bila diamnya terlalu lama, tergugahlah ia oleh keharusannya utk bergerak"



1 had said their words:

Anonymous said...

environment?em...terang2an adalah ujian, khas buat cik ati kita.

asing bukan? suasana di koleh intec ini semakin asing di mata kita sejak balik cuti seminggu ni..ish3..kena hadapi jugak.

bezanya, di sana lebih mencabar, namun tunggu kami untuk bersama2 face this challenge.

Semoga lulus, Kak Ati. Akan mendapat sijil lulus dari Allah nanti. Mahu??